MASCOT

    Frost & Sullivan - 2010
    Mon, 11 Oct 2010

    Det internationalt anerkendte analysefirma Frost & Sullivan har netop uddelt priser i nogle af de 300 brancher, som løbende overvåges. I branchen for arbejdstøj blev MASCOT belønnet med prisen Customer Value Enhancement Award blandt Europas mere end 700 producenter af arbejdstøj.

    Det er en meget værdifuld pris, som MASCOTs administrerende direktør Michael Grosbøl var i Bruxelles for at modtage. Som baggrund for valget af MASCOT ligger nemlig flere års research på hele det europæiske arbejdstøjsmarked, og det er således en pris, der uddeles på baggrund af en samlet vurdering af markedet og dets aktører.

    Ekstraordinær kundeværdi

    Prisen belønner MASCOTs evne til at skabe ekstraordinær kundeværdi, og i rapporten fra Frost & Sullivan lyder vurderingen af MASCOT således: »Det er en virksomhed, der proaktivt skaber værdi for sine kunder med fokus på at forbedre afkastet på den investering, som kunderne foretager i virksomhedens ydelser eller produkter. Denne pris anerkender virksomhedens ekstraordinære fokus på at styrke kundeværdi – udover almindelig god kundeservice – som fører til forbedret kundefastholdelse og i sidste ende til ekspansion i kundegrundlaget«.

    Produktet skaber ekstra værdi

    Hos Frost & Sullivan har man særligt noteret sig MASCOTs fokus på at gøre livet nemmere for kunden. Både hvad angår produktet, og alt hvad angår det udenom som fx bestilling og levering. Industriel Analytiker hos Frost & Sullivan, K. Deepan Kannan siger om MASCOTs produktudviklingsstrategi: »De vigtigste årsager til, at MASCOT differentierer sig fra sine konkurrenter er den ekstraordinære produktkvalitet samt designet af arbejdstøjsprodukterne. Produkterne udbydes til en konkurrencedygtig pris og produceres med stort fokus på ergonomi og stil og giver således øget komfort og sikkerhed for brugeren«.

    Frost & Sullivan - 2010 Anerkendelse

    Mange faktorer er afgørende

    En af de øvrige faktorer, der har været afgørende for Frost & Sullivans valg af MASCOT, er MASCOTs kompromisløse fokus på kvaliteten i produktet. Dels de grundige test, der ligger forud for produktionen, dels det effektive program for kvalitetskontrollen. Produktionsekspertisen er ligeledes et afgørende parameter sammen med de serviceydelser, som MASCOT tilbyder på alt fra salgshjælp, marketingløsninger, specialdesignede softwares, specialordremuligheder, individuelt pakkede kasser pr medarbejder samt en effektiv løsning for logotryk på tøjet.

    Et gevaldigt skulderklap til MASCOT

    Ejer og administrerende direktør for MASCOT, Michael Grosbøl er på flere fronter glad for at modtage prisen. »En ting er, at det er den mest prestigefyldte pris i vores branche i Europa, og den er vi stolte af at modtage hos MASCOT. Noget andet er, at jeg betragter den som et gevaldigt skulderklap og anerkendelse af, at vi under tiden med den globale krise har holdt fast i vores langsigtede strategi, som indebærer en kompromisløs holdning til kvalitet og kundeservice. Ingen er i tvivl om, at de seneste års lavkonjunktur har været en kritisk periode i vores branche. Vi har revideret vores arbejdsprocesser, men har uden tøven holdt fast i vores langsigtede mål om kompromisløs, høj kvalitet. Vi har da også oplevet en fornem vækst i såvel indtjening som omsætning i 2010. Jeg betragter derfor prisen som en ekstra anerkendelse af, at det var de rigtige valg, vi traf, i svære tider. Eftersom analysen er blevet til ved at spørge kunderne i Europa, er det et uomtvisteligt bevis for, at kunderne har belønnet os for den høje kvalitet, de køber, når de køber MASCOTs produkter«, slutter Michael Grosbøl.

    Om Frost & Sullivan

    Frost & Sullivan, the Growth Partnership Company, gør det muligt for kunder at sætte skub i væksten og opnå det enkelte markeds bedste position inden for vækst, innovation og lederskab. Virksomhedens Growth Partnership Service udstyrer den administrerende direktør og dennes vækst-team med disciplineret forskning og ’best practice’-modeller til at generere, evaluere og gennemføre magtfulde vækststrategier. Frost & Sullivan benytter næsten 50 års erfaring i kraft af partnerskab med ’Global 1000’-virksomheder, med nye virksomheder og med investeringssamfund – fra 31 kontorer på seks kontinenter.