Arbejdstøj til alle situationer
MASCOT® WORKWEAR

Sikkerhedssko går til filmen

26. september 2011
Under taglinen ”Til fødder, der vil blive ved med at være fødder” lancerer MASCOT nu en storstilet reklamekampagne, som skal få danske brugere af sikkerhedssko til at vælge fodtøj fra den silkeborgensiske producent.

»Skete der noget«?, »I hvert fald ikke med hans fødder«! Sådan lyder dialogen, som MASCOT gerne hører gengivet massivt på landets byggepladser fra mandag den 26. september, hvor tv-reklamen for første gang løber over de danske TV-skærme.

Håndværkerhistorier fra det virkelige liv
Universet for reklamekampagnen bygger på historier fra det virkelige liv, hvor håndværkeren forstyrres i sit gode arbejde af ignorant menigmand. Der er tale om en massiv kampagne, som også omfatter radioreklame (på SBS’ radiokanaler) samt et kampagnesite, hvor håndværkerne selv kan uploade deres håndværkerhistorier fra det virkelige liv. Ydermere udrulles kampagnen i stor stil hos MASCOTs mange forhandlere landet over, hvor en bestemt sikkerhedssko kan købes til en god pris og med fuld returret inden for 30 dage. Ligeledes vil facebook spille en aktiv rolle i udrulningen af kampagnen.

Første gang for MASCOT
»Vi tager i denne kampagne den professionelle håndværkers parti, og vi synes det er med til at gøre universet stærkt og ærligt i forhold til vores målgruppe« udtaler marketingchef for MASCOT, Carsten Jul Christensen. MASCOT har den største markedsandel på arbejdstøj i Danmark, og sådan ønsker man også at det skal være på firmaets linje af sikkerhedssko, som man lancerede for få år siden. »Det er første gang, MASCOT for alvor prøver kræfter med en bred massekommunikation til brugerne, men vi har ikke slækket på hverken kræfter eller forventninger«, lyder det.

Branchens tunge drenge
»Vi har allieret os med det tunge skyts«, udtaler Carsten Jul Christensen. Det kreative univers er således udviklet af reklamebureauet Suzumuchi i en alliance med mediabureauet Starcom. Instruktøren på reklamefilmene er også et kendt ansigt, nemlig Niels Gråbøl, som har en lang række reklamefilm bag sig. »Vi glæder os rigtigt meget til at få kampagnen i gang. Vi introducerer et univers, som indeholder et stort potentiale, og vi har yderligere skyts kørt i stilling i samme stil «, siger Carsten Jul. Forventningen er, at kampagnen sætter sine spor både i kendskabsanalyser og på bundlinjen.

Fakta om MASCOTs kampagne
Tv-reklamerne løber over skærmene på TV2, TV2 Zulu, TV2 Sport samt Discovery fra mandag den 26. september, og bakkes op af radioreklamer i samme univers. Sideløbende vil håndværkere kunne uploade deres egne historier på www.mascotsko.dk. Ligeledes vil facebook spille en aktiv rolle i udrulningen, mens produkterne ses og købes hos MASCOTs mange distributionspunkter rundt om i landet, hvor markedsføringsmaterialer er implementeret.

 

     

Om MASCOT
Mascot International A/S er en international, familiedrevet virksomhed, der udvikler, fremstiller og markedsfører arbejdstøj og sikkerhedsfodtøj af høj kvalitet. Virksomheden har i mange år oplevet en kraftig vækst inden for både omsætning og indtjening. MASCOT er markedsleder inden for arbejdstøj i Danmark og blandt de største mærker i Europa. Flere internationale priser er tildelt MASCOT - senest den europæiske pris for at være bedst til at skabe kundeværdi, »Customer Value Enhancement Award«, blandt 700 europæiske producenter af arbejdstøj.

 

Relevante links

 
Mascot International A/S · Julsøvej 100 · 8600 Silkeborg · Danmark · Tlf. 8724 4700 · Fax 8724 4701 · SE/CVR nr. 1386 3385

     
 Produktsøgning >   Find forhandler > 
     

Mascot International A/S
Julsøvej 100
8600 Silkeborg · Danmark

Tlf. 8724 4700
Fax 8724 4701
SE/CVR nr. 1386 3385