ØGET SALG MED MASCOTS ARBEJDSBEKLÆDNING

    Det var tidligt i 2022, nærmere bestemt april, og NMBS-messen var i fuld gang. Repræsentanter fra St. Andrews Timber & Building Supplies Ltd. var til stede på messen. Til dem, der ikke er bekendt med NMBS-messen, er det en fantastisk mulighed for at tale med ligesindede personer i branchen. Det er også en måde, hvorpå virksomheder kan fremvise deres produkter og nye udviklinger, sociale eller miljøbevidste tiltag eller give demonstrationer og interaktive præsentationer af deres produkter eller virksomhed. Køberne har god mulighed for at opnå rabat på ordrer, der afgives i standene hos virksomheder, som forsyner branchen med ekspertise og produkter, da hver leverandør tilbyder ekstra rabat på alle ordrer modtaget på messen.

    For at gøre en lang historie kort var MASCOT til stede på NMBS-messen i 2022.

    st andrews shop

    Derfor valgte vi MASCOT

    Vi havde længe været på udkig efter en pålidelig leverandør af kvalitetsbeklædning.

    MASCOT er målrettet et marked, som vi mærker, er hurtigt voksende. Der vil efter vores mening altid blive produceret ordentlig beklædning til ordentlige priser. MASCOT tilbyder beklædning til en salgspris, der ligger lige over gennemsnittet, men springet i kvalitet sammenholdt med deres konkurrenter er enormt. Vi er vilde med kvaliteten af tøjet, og gennem samtaler med vores kunder og kolleger i byggebranchen fik vi bekræftet, at der er et marked for arbejdsbeklædning af høj kvalitet.

    Sådan har vi markedsført det nye tøj

    Vi installerede en splinterny stand med MASCOT-tøj i alle vores afdelinger, som var stor nok til at vise et lille udpluk af MASCOT-kollektionerne. Ved siden af hver stand har vi udførlige, letlæselige brochurer med QR-koder, der, når de scannes, viser de individuelle produktlinjer med beklædning til alt fra malere og gartnere til hi-vis og byggepladser. Det var en god måde at give vores kunder nem adgang til at udforske sortimentet uden at blive overvældet af en enorm produktbrochure på mange sider.

    Så introducerede vi for første gang nogensinde en mannequin. Mannequinen er god til at fange folks opmærksomhed, når de træder ind ad døren i vores afdelinger. Mannequinen blev bevidst klædt i en farverig og visuelt fængende uniform for at sikre, at det ikke var muligt at træde ind i vores afdelinger uden at bemærke den. Mange spørger ind til mannequinen og dens formål, hvilket er målet med den – samtalen er i gang. Det næste naturlige skridt var at præsentere kunderne for MASCOT QR-koden. Med denne kode er det let og ligetil at udforske hele MASCOT-serien, hvis kunden skulle have lyst til at se mere.

    Vi opsatte også en MASCOT® WebShop via vores hjemmeside, som indtil videre har bidraget til 55 % af det samlede MASCOT-salg, mens de resterende 45 % er solgt over disken. Så webshoppen har indtil nu været et fantastisk marketingværktøj for os. Omfattende eksponering på sociale medier har også hjulpet til at etablere vores navn blandt anerkendte forhandlere af arbejdsbeklædning.

    Læs mere om MASCOT® WebShop

    Hvad vi har lært

    Vores største bekymring ved at bruge MASCOT som vores nye beklædningsleverandør var, hvorvidt forbrugerne ville tage imod den højere salgspris på MASCOT-beklædning. Det viste sig hurtigt, at der ikke var grund til bekymring. Den store succes med vores salg af arbejdsbeklædning fra MASCOT har vist os, at der altid vil være et marked for pålideligt og holdbart arbejdstøj af høj kvalitet. Det er værd at bemærke, at MASCOTs styrke ligger i det enorme udvalg af beklædning, de tilbyder. Der findes mere end 30 forskellige serier under MASCOTs varemærke, som varierer fra fodtøj og vandtæt tøj til hvidt malertøj samt tøj til have- og byggearbejde. Vi formoder, at det brede udvalg hjælper MASCOT med deres produktudbud, da der findes så mange forskellige beklædningsgenstande til forskellige priser. Dette sikrer, at der altid vil være noget, som passer den enkelte. Det er noget, vi kan lære af og overføre til vores eget produktudbud.