International strategisk innovationspris

    FROST AND SULLIVAN - Direktion - 2016
    Sun, 17 Jul 2016

    MASCOT blev i går aftes tildelt den fornemme pris ”Competitive Strategy Innovation and Leadership Award.”. Prisen er uddelt efter en tilbundsgående analyse af det europæiske marked for arbejdstøj. MASCOT modtager prisen foran Europas cirka 700 andre producenter af arbejdstøj.

    Det er Frost & Sullivan, der har stået for udnævnelsen af MASCOT. Frost & Sullivan er en international analysevirksomhed med næsten 50 års erfaring og med 31 kontorer på seks kontinenter.

    Belønnet for blue ocean

    Ifølge Frost & Sullivan er MASCOT udvalgt for virksomhedens evne til at gennemføre innovative og konkurrencedygtige strategier effektivt. Frost & Sullivan skriver i rapporten: »MASCOT er en hurtigt voksende konkurrent på det europæiske arbejdstøjsmarked, og virksomheden har ambitioner om at blive paneuropæisk markedsleder. Virksomheden bestræber sig på at differentiere sig i markedet, og for at sikre fortsat udvikling anvendes blue ocean-strategier med høj fokus på at forbedre kundeservice og kundeoplevelse.«

    E-handel er en megatrend

    Prisen har særlig fokus på MASCOTs e-handelsløsninger. »E-handel er en af de største megatrends, der påvirker det globale arbejdstøjsmarked«, står der i rapporten fra Frost & Sullivan. I en branche hvor udfordringerne er store, og der er rigtigt mange aktører griber MASCOT dette an på en helt særlig måde, ifølge Frost & Sullivan: »MASCOT er en af de få virksomheder i det europæiske arbejdstøjsmarked, der har en konstant fokus på kunden.«

    FROST & SULLIVAN - MIchael Grosbøl - 2016

    De to e-handelsløsninger, der især er i søgelyset, er MASCOT® SmartStore og MASCOT E-PARTNER. Mens MASCOT E-PARTNER er en service udelukkende for forhandlere og deres kunder, er MASCOT® SmartStore et webbaseret, gratis logistiksystem for både forhandlere og slutbrugervirksomheder i alle størrelser. »MASCOT® SmartStore tilbyder en effektiv og problemfri styring af virksomhedernes køb af arbejdstøj. I og med at systemet husker brugerens størrelse, gør MASCOT® SmartStore det muligt for medarbejderne at vælge deres eget arbejdstøj fra et af virksomheden afgrænset udvalg, inden for et forud tildelt budget, og de får det leveret individuelt pakket til hver enkelt medarbejder. Dette simplificerer i høj grad processen med ordreafgivelse og distributionen af arbejdstøj, og det sikrer, at den enkelte medarbejder får det rigtige produkt lynhurtigt. Ud over at give virksomhederne et overblik over budget og bestillinger hjælper det også virksomhederne med at standardisere hele arbejdstøjsløsningen på tværs af lande og afdelinger. Det sikrer dermed en sammenhæng i design og placering af virksomhedens logoer på tøjet, og det bidrager videre til, at kunderne øger deres image.«, forklarer Frost & Sullivan.

    Vigtigt at være agil og stabil

    Administrerende direktør Michael Grosbøl, der modtog prisen sammen med MASCOTs samlede danske direktion, sagde: »Uanset branche handler det for en B2B-virksomhed i høj grad om at være en attraktiv samarbejdspartner for dem, man gør forretning med. Derfor bør man kontinuerligt kigge på alle områder af forretningen for også at være en agil og stabil samarbejdspartner på lang sigt.«

    FROST AND SULLIVAN - 2016

    Stærkt fokus på serviceløsninger

    Michael Grosbøl udtrykte begejstring over, at blive belønnet for strategisk innovation. Han fortæller, at der gennem mange år har været arbejdet benhårdt på også at optimere serviceydelserne, logistikken og andre ting, der ligger rundt om virksomhedens kerneprodukter, som er arbejdstøj og sikkerhedsfodtøj. »Vi har et meget stort strategisk fokus på at være konkurrencedygtige også på serviceløsninger, for det er også her, vi kan differentiere os fra konkurrenterne. Et eksempel herpå er e-handelsløsningerne til vores forhandlere og slutbrugere, som er omdrejningspunktet i Frost & Sullivans præmiering af MASCOT. Det er ikke ofte, at der er opmærksomhed på værdien af serviceløsningerne uden om kerneproduktet. Derfor er jeg ekstra glad for og stolt over, at det er dette område, vi ser belønnet med ”Competitive Strategy Innovation and Leadership”-prisen«, udtaler Michael Grosbøl og tilføjer med et smil »særligt når vi tidligere er blevet belønnet for vores produkters kvalitet«. Her refererer han til, at Mascot tidligere har modtaget Frost & Sullivans pris for ”Product Quality Leadership”. Direktøren afslutter kækt med »Vi er gået fra kun at være europamester i arbejdstøj til nu at blive europamester i hele arbejdstøjsløsninger«