Over 9000 Falck-medarbejdere

    Falck Banner - Presse 2011
    Mon, 14 Mar 2011

    Falck er ny kunde hos MASCOT. Pr. 1. januar 2011 har Falck Danmark og MASCOT indgået et samarbejde om en erhvervsbeklædningsløsning.

    »Det er en meget vigtig samarbejdsaftale, der er indgået«, udtaler MASCOTs Salgsdirektør Norden, Henrik Bach. »Ikke alene skal vi nu iklæde 9.000 Falck-ansatte i Danmark. Der følger også ansatte og underleverandører i Norge og Sverige. Ydermere er Falck et globalt firma med store vækstønsker, så hvem ved, hvad det fører til«, siger Henrik Bach. Falck kører også ambulance- og redningstjeneste i fx Belgien, Slovakiet, Polen, Brasilien og USA.

    Henrik Bach - 2011

    Mange krav til leverandøren

    Der er mange grunde til, at Falcks endelig valg af beklædningsleverandør faldt på MASCOT. Det fortæller Group Procurement Director hos Falck, Morten B. Jacobsen »Ikke alene har MASCOT det rette sortiment og en løsningsorienteret indstilling. MASCOT har vist sig som en komplet leverandør, der kan løse mange af vores daglige problemstillinger«.

    MASCOT overtager også administrationen

    »Vi opnår med MASCOT generelt et kraftigt kvalitetsløft både på metervarer, holdbarhed og design. MASCOT løser også en del af administrationen med beklædningen for os. Dels via webbestillingsløsningen MASCOT® SmartStore, dels via virksomhedens effektive logistik, der gør, at MASCOT problemfrit sammenpakker tøjet i individuelle kasser pr. medarbejder«, fortæller Morten B. Jacobsen. Det bliver i øvrigt Olino A/S, der kommer til at stå for distributionen. Olino A/S er samtidig valgt som leverandør af funktionærbeklædning.

    Vigtigt med en global leverandør

    Bortset fra funktionærer iklæder MASCOT alle Falcks danske medarbejdere – både i redning, assistance, healthcare og teknik. »I MASCOTs standardsortiment fandt vi optimale løsninger til alle ansatte. MASCOT skal kun specialproducere en god håndfuld produkter til os«, uddyber Morten B. Jacobsen, der også forklarer, at MASCOTs størrelse har haft en betydning for samarbejdet: »MASCOT er en konkurrencedygtig og global leverandør, som kan følge vores vækst på tværs af landegrænser og forretningsområder. Vores samlede vurdering er, at MASCOT er en attraktiv, langsigtet beklædningsleverandør til Falck-koncernen, som bidrager til vores medarbejderes tilfredshed, vores profil og brand«.

    Vigtig branding-værdi for MASCOT

    Samarbejdet med Falck er af stor betydning for MASCOT på flere fronter. Ud over de store ordrer, der måske fører til flere, er samarbejdet med Falck også værdifuldt på andre måder. Salgsdirektør hos MASCOT Henrik Bach forklarer: »Falck er et af de mest eksponerede og kendte brands i Danmark. Det er klart, at når Falck-ansatte fremtræder i MASCOT-beklædning, så vil MASCOT også blive brandet. Falcks brand er stærkt og troværdigt. Det samme gør sig gældende med MASCOTs produkter, og derfor ser vi det som et perfekt match«, mener MASCOTs salgsdirektør Henrik Bach.

    Hi-vis tøj - MASCOT® SAFE YOUNG - 2011

    Om Falck

    I mere end 100 år har det været Falcks mission at arbejde for at forebygge ulykker, sygdom og nødsituationer; at redde og hjælpe forulykkede og nødstedte hurtigt og kompetent; samt at rehabilitere syge og tilskadekomne. Med udgangspunkt i denne mission er det visionen for Falck at udvikle en betydende international virksomhed, der arbejder bredt inden for assistance, redning, healthcare og sikkerhedstræning. Falck er en nordiskbaseret organisation, der i de senere år har opnået en hastig international vækst. I dag har Falck aktiviteter i 25 lande på fem kontinenter og beskæftiger mere end 17.000 medarbejdere.